Dec 21, 2010

cinta yang terhalang



Di suatu petang yang damai...




pakwe : abang rasa bahagia la hidup dengan sayang ni.
makwe : hehehe..bahagia ea? bagus la..
pakwe : tapi sampai bile hubungan kite harus camni je, bile abang boleh masuk minang sayang? kita kawen.
makwe : alaaaa...abang ni kan tak sabar la..tapi kan, sayang rasa kite tak patut bersame..sorry ek?
pakwe : ape yang sayang merepek ni?
makwe : sayang dah pikir masak-masak la abang, kita harus hentikan hubungan kite ni.
pakwe : tapi kenape? kite dah kapel setahun lebih tau tak, macam-macam dugaan dah kite tempuhi, tak cukup baik lagi ke abang ni? sayang dah ade yang lain ke?
makwe : tak la abang, abang baik sangat dengan sayang, sayang bahagia duk ngan abang. abang romantik.
pakwe : kalau bahagia tak de nye sayang nak mintak putus camni, abang ikhlas la, abang nak jadikan sayang sebagai teman hidup abang sampai bile-bile.
makwe : tapi abang, sayang takut la dengan kehidupan kite nanti.ye la kan, abang lain, sayang lain.
pakwe : ape yang lain nye? cakap la..
makwe : loh, abang sendiri kan dah tahu, sayang ni rupe camne, abang rupe camne, ape mungkin keluarga kita nak terima kite, cube abang pikir panjang la, nanti lau dah kite kawen, mesti akan dapat anak, abang tak kesian ke ngan anak kite nanti?
pakwe : diorang akan terima kite satu hari nanti la sayang, percayakan abang ok.
makwe : abang, ini abang: 





pakwe : ye, ni abang, kacak kan?
makwe : ahh, jangan nak perasan, ini lak sayang..





makwe : abang rasa kite ni boleh bersame ke? cube abang bayangkan nanti rupe anak kite, sayang tak nak nanti rupe anak kite lain dari yang lain, nanti dia glemer, masuk tv. abang, kemungkinan anak kite akan jadi camni...






pakwe : tapi, abang perlukan sayang untuk terus hidup. mane perginya ayat-ayat cinta yang sayang luahkan dulu?
makwe : dah la abang, mulai hari ni kite putus, sayang tak nak nanti anak kite merana kerana kesalahan kite.




bermula pada hari itu, si pakwe pergi membawa diri dan meneruskan kehidupannya sebagai seekor biawak yang berjaya, manakala makwe nye juga teruskan kehidupannya sebagai kucing yang mempunyai cita-cita yang tinggi... 


entry merepek ni dibawa khas oleh kepala otak aku yang tak betol sekarang ni.
tq kepada yang komen dalam entry aku yang ni pelbagai care yang korang bagi aku tuk selesaikan masalah tu, tapi aku tak dapat nak selesaikan lagi..entry ni pun terpakse edit dulu..
tq sudi bace...


chaw!!
salam

sumber gambar : google






30 comments:

♥shin chan gurl♥ said...

hahaha! hiduphidup ingatkan manusie -.-

Hishyamuddin said...

shin chan : hehehe...kesian die kan?huhu

nama.aku.lynn said...

ADESSS..mati2 igt kesaahh manusia..hahhaha..

Hishyamuddin said...

lynn : hahha..diorang pon nak kapel gak..heheh

iqbalhakimi said...

haha..part yg gabung muka uh best.kesian mereka cinta tak kesampaian..

Hishyamuddin said...

iqbal : bewok tu tngoh frust tuh..hahahha

haniniputra said...

gile lawak. hidup2 kene tpu kot

Hishyamuddin said...

hani : hak3, xkene tipu pon..

iKhRam said...

nasib bek tak rasa diri ni tertipu.. hhahaha

sebenarnya kalau dah jodoh tak ke mana.. hehehe

Mimie said...

ngeh3.ngade2 tol la biawak ni.nak takel kucing.

Hishyamuddin said...

ikhram : hahha..nsib bek xterkena..haha..betol3

Hishyamuddin said...

mimie : heheh, biawak tu da berkenan kat kucen tu..ksian die..hahah

aNnE said...

perghh anak dia macho gila..hahahaha

Hishyamuddin said...

anne : bkenan ke?hahahah

nub said...

idea menarik bhaaiii!!


cayalah.nak saiiiiiiinnnnnnnnnnn....
bhahaha

API said...

nice posting,, hee..

Hishyamuddin said...

nub : hahahhaha..nah amik sainn ni..muahahahahha

Hishyamuddin said...

api : tq!!!hhe

micky eyqa said...

hahaha~~ lawa pon ada walaupon pale otak u xbetol

Hishyamuddin said...

micky : hahha..tlg betolkan otak i!!hak3

♥-- emieysandra --♥ said...

lawok sungguh biowokcat itu..:p

Hishyamuddin said...

emiey : hahah..sdp jugok namo tuh,..hehhe

Fiqah Alias said...

lohhh...hehe...=) nice story laaa...

Hishyamuddin said...

fiqah ! hehhe..tq!!

.:padie_eyla:. said...

haha. bagus weyy. gelak aku.

Hishyamuddin said...

padie : hahaha..tq

ahsfantasy24 said...

Saya tengok macam kamu nei seorang
blogger yang peramah..

ad ssuatu yg ssuai tu kamu, jom kte
g tgk kt:

http://www.ahsfantasy24.com/2010/12/pencarian-blogger-peramah-2011.html

Tahniah, kamu seorang yang peramah!

(:
:)
(:
:)

syufaa said...

ahahahaaha..combination yg kurg baik..nti jd kuwak! :))

Hishyamuddin said...

ahsfantasy24 : peramah ke?hehehe

Hishyamuddin said...

syufaa : kuwak pon ok ape..hahaha

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates