Oct 16, 2010

Ayat-ayat CINTA......

Pakwe : B, tak sangka kan da hampir 2 tahun da hubungan kita ni..
Makwe: Betul la sayang, kejap je kan rasa.apa-apa pun tq ea abang sebab abang baik sangat jaga b
             sampai b rase bahagia sangat sekarang. Abang selalu ada ngan b walaupun mase b epi 
             taupun b sedey..
Pakwe:  Alah, tak de ape la, biasa la , psangan kne la teman pasangn dia masing-masing kan?lau tak
             nak teman sape lagi.
Makwe : abang, b sayang abang, abang janji kat b sekarang gak, jangan tinggal b ea ??b xleh hidup
             lau abg dah tak de nanti.b nak jadi yang terakhir lam hidup abang 
             walaupun b bukan yang pertama.
Pakwe   : Ok3 sayang, abang janji ngan sayang k, abang tak kan sesekali tinggalkan b walau ape 
              pun terjadi. b pun kena janji gak aw? 
Makwe : ok abang, abang, i love u lah…

Kata-kata ni memang selalu keluar dari mulut orang yang  tengah mabuk cinta ni. Sanggup harungi apa sekalipun, walaupun lautan api akan ku redahi..


Hahahaha…gila ke nak harung semua  tu,

Ok3, kalau kita pikir balik kan, kalau la pasangan tu saling sayang menyangi tahap gaban sekali pun, tak kan la ada yang nak bagi pasangan dia tu harung lautan api, gerenti mati lah .alah, tukar la sikit ayat tu, wat laut selat Melaka ke, ape ke, ade gak logiknya.bayangkan la lautan penuh dengan api, nak gi berenang gitu je, lau aku pun tak nak weiii..hahaha...berenang lam air biasa pun nak lemas lagi..ni kan pulak lautan api..ayat ni biasa sangat la aku tengok lam cerita tak pun, movie yang bajet romantik tu. 

lautan api akan ku harungi demi mu

Makwe: Sayang, kalau ayang jadi lebah , sayang nak jadi apa??
Pakwe: kalau sayang jadi lebah, ayang akan jadi madu nya,
Makwe: Sayang, kalau ayang jadi piring, sayang akan jadi apa?
Pakwe:  Kalau  sayang jadi piring, ayang akan jadi cawannya.
Makwe: Sayang, kalau ayang jadi kasut, sayang akan jadi apa?
Pakwe: Ok, kalau ayang jadi kasut, sayang rela jadi stoking nya.


Ahhhh...ape ntah aku cakap ni, aku tak ingat sangat bende ni, ni pun aku main hentam je yang aku terlintas.macam-macam kan boleh jadi kalau da hati berbunga-bunga ni.sampai daripada orang boleh bertukar jadi stoking la.

Kalau la jadi ultraman ke doraemon ke boleh gak tahan kan.aku memang la pelik ngan sesetengah kapel ni, macam-macam yang nak jadi nya, tapi semua nya lain jenis.

                                 "Kalau ayang jadi kasut, sayang jadi stoking.""


Wey, tak ke korang pikir, kasut boleh tahan lama daripada stoking, stoking pakai kejap mesti terkoyak kat tumit la dan satu lagi,, baunya pun, memang la terbaik gak kan, sampai ade sesetengah  stoking tu, kalau rendam dalam kolam ikan, ikan pun boleh mampus..kesimpulannye lah, soking tu nanti akan di buang jugak.nak ke korang di buang begitu saje??hahaha....





Haaaa.....aku da tak ingat da lagu ape, yang cakap kalau diberikan emas dan permata, akan ku pilih senyuman mu lagii.hey, ade ke manusia yang camni tengah zaman-zaman gawat ni ?atau ni semua sekadar ayat tuk sedapkan telinge ni?? Kalau la tiba-tiba ade orang datang bawak emas dan permata satu kotak, aku rasa korang tetap sambar gak kan?mana tak nya, dengan semua ni, korang boleh beli macam-macam, boleh blanja awek korang gak kan?



Tak tau la  pulak aku, kot-kot mase ade orang datang nak bagi emas dan permata kat korang tu, tiba-tiba awek korang datang duk tepi orang tu dan duk seyum kat korang,dan korang pun bawak la awek korang tu jalan-jalan dan tinggalkan orang yang nak sedekah kan emas kat korang tu? Mesti orang tu akan ingat korang ni gila kot, sebab tak nak bende yang mahal ni.hahahaha..


Bak kata mat salleh pulak bila ngorat camni "I will give you my heart, my body, and my soul".hah??? kenapa ni???kenapa sampai kene bagi ni sume???habis tu, korang nak pakai apa? Bayangkan la kalau hati, badan dan nyawa pun da tak de. Macam mana korang nak cinta awek korang tu kalau sume tu da tak de, atau pun dengan bahasa yang agak halus la korang da xde atas muka bumi ni. Nanti korang bagi ni sume,tak psal-pasal awek korang jadi single balik tak pun bini korang jadi janda.hahhaa..


Hemm...apa-apa pun yang aku cakap ni hanya ikut logik kepala otak aku yang tengah biol sekarang ni. semua ni sebenarnya hanya lah kiasan tuk kita cakap yang cinta kita kat pasangan kita ni sangat la besar dan ikhlas datang dari hati.
jangan pulak nanti korang cakap aku ni jenis yang tak boleh terima keromantikan pulak.hahaha
ok la, aku chau dulu..
ada ape-ape soklan, nak kongsi ape-ape tau nak tegur-tegur je, komen aku k.
salam.....


23 comments:

fendi_scropio said...

SALAM...INI BAU KENTUT PUN WANGI..HEKHEK!

hani said...

kelakar la baca..he3

chibieteddy said...

huhu..memang lawak gler bler bce entri nie..tpi memang x logik pun..mule2 syg..then..abang pun melayang..hehe..

nusha said...

kelakar tp kan,otak mereng je kata sanggup redah itu ini..sdgkan dlm ati "gle punye org,nak suh ak p wat itu lak"..hahah..

shasha said...

kalau boleh,,sy nak boipren sy jadi superman! :D

one2paii said...

pergh..x sangka lu nie jiwang karat gak erk..hahaha

Solihin Zubir said...

alaaa.. bila dh syg, kentut pon wangi.. ahahaa..

Fantastic Ajane said...

wahahhaha... btul jg kan...

SitiMashitahSaidin said...

indah berkata2... hakikat?? hampeh~

yana said...

haha... kelakar r !
tp..sume tu mmg betol pun..
bile dh becinte x igt dunie.. huhu

kobEj0rdan~ said...

saya sgt x suke couple2 x matang cm2:)
if btl nk becinta biala waras:D

ctpayong said...

ngehehehe..cam ada maksud tersirat je soh grlfren dia jadi stoking..senang dia boleh tukar-tukar..huahuahhh.

bjak...bijak

CaraLov3 said...

hahahaa
adeihh
geli poyot mmbaca nye
xley blah tol =P

:: cekodod :: said...

haha
lelaki paling macho pon anta msg
: cyg,ite indu tat awk lew
cet! jadi pelat

eqacashperlala said...

hahaha!
standard aaa
dah couple lama2 nnty, takkan gedik mc ni daaa :D

miss chekleen said...

adoyaiy..hahaha...
geli usus baca..

Hishyamuddin said...

tengkiyu beri2 mash kat sume sbb da bace entry aku yg ni..
tulah psal,mcm2 kan leh jadi mase bercinte ni,duk sama2 saharian pun blh ckap cam seminit je baru, xjumpe sari pun leh cakap macam xjumpe setahun da..
mase pun blh berubh.huhuhu...ok tq...

nadz_teyn said...

haha.."kalo diberikan emas permata, akan ku pilih senyumanmu"....
my mum pernh complain pasal lagu tu..xde maknenya nk tolak emas permata kalo setakat nk tgok org senyum..haha~

Hishyamuddin said...

haha..kan??
rase nye lau tolak emas tu lagi la xleh nak senyum..hahaha

eqbalzack said...

abg eq 3 thn ni tak boleh nak keluarkan ayat2 cinta...sebab jadi budak sekolah...hehe

Hishyamuddin said...

abg eq : hehe..sy pon budak sekolah..hak3

eyqasara said...

hekhekhekhehke! mmg klakar! ;) tp mmg logik... serius! ;)

Freaky said...

haha biar la kat depa din.. depa tgh hangat bercinta katakan :D

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates