Jul 2, 2011

makanan dan minuman punya jabatan pulaaa.....

salam semua, duduknya saya disini adalah untuk menaip huruf demi huruf untuk dijadikan sebuah cerita yang realiti yang berlaku dalam masa ini.hahhhhhhhhhhhhhh,, semputtttt!!!!!




haha, amacam? boleh jadi wakil rakyat tak aku ni? agak-agak kalau aku bagi ceramah, orang akan dengar atau baling telur busuk kat muka aku ni?hahaha..tidakkkk! aiman tak salah...blog sekarang terabai, tak caya? korang tengok la kat tepi blog tu haaa, dah ada sarang superman.. hahhh, nyah kau dari sini!! aku dah datang untuk cucikannya..hahaha




aku ngah sibuk sekarang ni laaa..tak sempat nak membebel macam mak nenek kat  sini..hehhh, mak lijah, kau tahu tak yang si syam tuuuu kannn, diaa kannnn dah masuk department FnB.. hehh, FnB tu apo ko mondo pulak? alaaaa....kalau dalam bahasa melayu dia, makanan dan minuman tu..dalam om  putih Food and Baverage..






seeeee!!! aku dah cakap macam mak nenek dah sekarang..hahaha...kalau sebelom ni aku duk pikir je ape persiapan yang perlu aku buat sebelum masuk praktikal ni , lepas tu aku pun kena masuk department pertama aku..... haaa...FnB  ni adalah deparment  kedua aku..


sumber


aku kena merasa masuk 3 tempat dalam department ni, pertama, cafe...kedua, restoran...dan ketiga banquet!! haaaa..duk tengok je orang makan kan, dalam hati duk pendam perasaan yang perut ni  ngah lapor..hahaha...



aku masa hari pertama masuk restoran, ada pulak geng2  mat salleh datang makan, siap ada main muzik melayu lagi nak habaq...aku ada amik sekeping gambor diorang ni..



kejadian ni berlaku  di kawasan luar restoran atau terrace, diorang makan buffet..macam-macam yang diorang cuba makan, dan aku ada dengar yang diorang puji mee goreng sedap..hahaha..dan ada yang pandai cakap melayu sikit2..antaranya mintak tea kosong ( tak letak gula  atau susu)..





oklah, walaupun korang tak nak tahu, aku nak bagitahu  jugak laaa...department kedua aku untuk peraktikal di hotel ni adalah Food and Baverage department!! nak makan? mari laaaa..korang bayar, aku makan..hahaha..alamakkk!! nak gi keje, dah lewatttt...nyah dulu ok! bukan mak nyah la!!!


chaw!
salam


4 comments:

Firdaus Life said...

uik din, buat la makanan untuk aku rasa jugak. hahaha

Yaya_Lurve said...
This comment has been removed by the author.
Yaya_Lurve said...

wah.. bez la kot msuk dpartment 2... haha... nnti bole la brbaek2 dgn chef kn?? ;)

Anonymous said...

www.hishyamuddin.com is my top site, i like to read it
[url=http://www.facebook.com/pages/Best-top-10-games/183623295024386]top 10 facebook games[/url]

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates