Dec 31, 2010

kau cari penyakit, kau la tanggung...dan peringatan penting untuk semua umat islam

korang pernah dengar perkataan "ragut" tak?






bukan ragut yang ni ok, ni ragut versi happy dan tak de  rase bersalah langsung. tengok, siap boleh senyum-senyum lagi..tak sia-sia la manusia panggil ko kambing, ko memang kambing..dasar kambing!

ok, dah merepek tu, ragut yang aku maksudkan sekarang ni ialah yang ni..


eh ragut ke meragut ni? ahh..lantak la, yang penting entry aku sekarang nak cakap pasal bende kat atas ni.
sebelom jumaat tadi, mase aku keluar ke kedai dan on the way nak balik umah, tengok manusia penuh je kat satu tempat ni. aku ingat," alah, kes biasa la tu, paling kurang pon ade kereta terlanggar biawak"..


tapi, sangkaan aku jauh melencong hingga ke negeri china, hati kecik aku menyeru aku untuk berhenti dan tengok same ape yang terjadi, mase tu aku bersame dengan kawan aku..sampai je kat sane, aku tengok ade sorang budak duk kat tengah-tengah kuruman manusia tu, dan ramai gak orang kampung yang ade kat situ, pukul budak tu..


selepas tanye orang kat situ, rupanya budak tu ditangkap sebab meragut beg tangan pompuan, orang kampung kejar dan pukul..nampak cam dah nak K.O budak tu, ramai-ramai sepak, tampar, dan ade yang pukul gune helmet..ish dasyat betol..





gambar kat atas tu tak de langsung kaitan dengan kejadian tadi ok..aku tak ambik gambar sebab mase tu aku hanye berbekal dengan talipon yang terlampau canggih abad ini...iaitu model nokia 3310..talipon 2 in 1, boleh gune untuk komunikasi dan boleh buat baling kat anjing-anjing tepi jalan...

tengok budak yang kena pukul tu  rase kesian pon ade, tapi dah memang dia yang cari penyakit kan, dia yang pilih jalan tu untuk hidup dia, so, pandai-pandai la dia tanggung..mungkin ni balasan ALLAH untuk dia, dan semoga dia insaf lepas pade kejadian ni..


kes-kes ragut ni memang makin gile da sekarang, sampai sanggup nak bunuh-bunuh lagi..




semoga pas ni bende-bende tak diingini seperti ini dapat dielakkan dengan kite semua berhati-hati dan rondaan pihak berkuasa di tempat-tempat yang banyak kejadian kes ragut dan kecurian..cewwahh..ayat macam wakil rakyat la pulok...


PENTING


Bila sampai 31 DEC, berapa ramaikah yang bersedia meraikan TAHUN BARU ? Tetapi sedarkah mereka bahawa difatwakan oleh Sheikh Al-Azhar , Sheikh Tantawi , Sheikh Al-Qordawi dan ulama-ulama bahawa menyambut TAHUN BARU bererti menyambut ulang tahun hari jadi tuhan yahudi dan kristian . Bagi mereka yang tidak tahu , hukumnya fasiq ( berdosa besar ) . tetapi bagi yang dah tahu , hukumnya MURTAD !
 sumber : anne

tanpamu google image siapalah aku...

ok,
chaw!!
Salam...


17 comments:

khalidahmacambaguss~O_o said...

jahatnye peragut...jangan jadik camtu yer...thanks for da info pasal tahun baru tu....moga kita terhindar dari perkara yang memudaratkan diri....insyallah...

Hishyamuddin said...

khalidah : mmg jahat..huhuhu..wc..insyaALLAH..

noreed said...

tak ada kerja cari kerja namanya. nasib baik tak masuk spital peragut. anyway tq for the info ttg thn baru tu

Misz LollyPink said...

ish..ish..ish..
ape nak jadi.patutnye pragut/pncuri kne ptong tgan.baru lah orang lain tkot nak buat bnde yg same.ni lah jadi ble hukum hudud Allah tak dilaksanakan.nauzubillah.

Hishyamuddin said...

noreed : cari pulak kerja yg tak elok..ok..wc!!

Hishyamuddin said...

tau xpe..semoga dia cepat je la insaf..

aNnE said...

kambing.....omey..hahaha

tah pe la ragut kt jln raye ni,pttnye kt pdg rumput,slh tmpat ghuponyo..hehe

eh ade name sy lah kt situ..hahahaha

apai said...

kadang2 aku rasa org mcm tu mmg layak kena belasah,kita pun x tahu entah berapa ramai mangsa yg dah dia cederakan dan koma kan.ok aku dah follow

Solihin Zubir said...

haha.. amek kau peragut..
tp mudah-mudahan beliau insaf lpas ni...

ameto primero augusto said...

ahaks, suka yang part handphone 2 in 1. komunikasi, dan campak2 kat anjing tepi jalan.

terbaik ah!

Hishyamuddin said...

anne : akmbing mmg comey..muahahha..
kan,ghuponyo kan..hahha...eh, tu bukan name anne la..tersilap..haha

Hishyamuddin said...

apai : tadi pon tgok lam poket baju dy, bnyak brngan kemas, mesti da ramai yg jdi mngse dy..tq, akan ke ur blog.hehe

Hishyamuddin said...

solihin : amik!!hahaha..mudahan2 la..

Hishyamuddin said...

ameto : hahaha...terlampau canggih beb..

naem glizzy said...

betul ke yang last tuh? yang dalam box? sahih ke tak? sebab banyak mazhab yang kite guna.. banyak pendapat yang ade.. macam hukum daging ibadah korban jugak.:) banyak pendapat..

Hishyamuddin said...

naem : benda tu dri ulama, dan rasa nye ramai yg da tau kan, so, kite hanye sebarkan mklumat utk semua demi kpntingan brsame, sebelom pape jadi...beringat..:-)

ijatnuar87 said...

dah biasa tgk peragut kena pukul ni...geram gak raser,mmg patut dier kena camtu...tp org kmpung ni kekadang lebih2 pom ader,jgn smpai mati udah...

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates