Aug 1, 2011

Puasa yokkk yookkk petang-petang bukak periuk....

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semuaaaa...


haaaaa...dalam mulut tu ada ape tu? kantoi sudahh..puasa yok yokkk, petang2 bukak periuk..ok sorry aku terpesong jauh nun ke sana..aku bukan cakap korang tak puasa laa, aku cakap kat kucing aku tu, cilaka punya kucing, tak puasa, dah la tak tahu malu, makan depan2 aku je..damn!!

sumber





bagi yg memang betul tak puasa tu, insaf2 la ya..puasa la, bulan puasa ni hanya dtg sebulan setahun, kalau tak puasa tahun ni, dan tahun depan kita dah meninggal, menyesal tak sudah..alaaa..taktik pi amik wuduk lama2 tu dah ramai orang pakai la, sambil kumur, sambil minum air kan..lepas amik wuduk, terus segar..amik wuduk untuk solat, hang pi amik sebab nak minum air..kuwang ajaq ni..nak aku lempang?




macam2 taktik lagi la lau dah memang tak nak puasa ni.pandai je kan cari muslihatnya...puasa satu hari dapat RM1, kalau sebulan dah RM30, mewah woo..tapi tu utk kanak2 bawah umur je lah, yg dah besar buat camtu, meh sini, cer cium tapak kaki ni,, nak buat beli mercun je tahu... oh ya, semalam aku pergi minum air kat tepi pantai, lepas solat terawih, pergi menikmati air bandung cincau dan fries, tengah dduk sedap borak, tiba2, ada bunyi mercun..cehh, makhluk mana lah yg kurang ajaran ni, 1st puasa dah nak main..tunggu aku laaaa!!!




okla kawan2, sempena bulan puasa ni, aku nak hulur sepuluh jari dan sepuluh kuku untuk mintak maaf ya..dan aku ucapkan selamat menjalani ibadah puasa dgn seelok2nya..jangan pulak, puasa, tapi solat tak, puasa tapi mulut mengumpat..sia2 je la..pergi amik ayam seketol, pi makan jauh2..


sumber







8 comments:

difficult easy. said...

haha. pengalaman masa kecik kecik kan. :)

aizul marcello said...

nasihat saya : jgn main sabun di siang hari...bahaya2..hahaha

~eZmALiZa~ said...

hahaha...the same thing happen.

selamat berpuasa di ucapkan buat kamu :)

Lelord said...

seronok bila imbas kembali kenangan berpuasa zaman kanak-kanak

Puan Kutu said...

kt rumah sy nie pun blom puasa dah berdentum mercun!selamat berpuasa yer..

My MiRa said...

hehehhehhe teringt pulak zaman dulu2....adeh

Pencacai Alim said...

slamat berpuasa :)

hanafijaafar said...

haha, mamca bes je buka puasa tepi pantai. aku nak try jugak lah...

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates