Jul 18, 2011

cermin diri dahulu wahai manusia....

Assalamualaikum dan selamat siang tuan tanah!!!eh silap, selamat hari-hari semua ( ade ker? errr..), semoga hari-hari anda sentiasa selamat dan dirahmati Allah S.W.T..



hari-hari korang camne? semoga sentiasa ok yerrr..ade masalah ngn mata air? biasa la tu babe, sape suh kapel, eh silap, semoga korang dapat selesaikan dengan baik ok..kalau nak nasihat daripada DR cinta, sila mesej ke On Dr Cinta dan hantar ke www.hishyamuddin.com..ceh, merapu!!




  • eh korang nak tahu tak, ade sorang dia ni kan,  pemalas giler tau, aku pergi ke rumah dia, alamak, bersepah giler, kalah pulak  tempat pelupusan sampah, dah la baju dia tu kuning jer aku tengok..bau? tak sah citer la kan, kalau dia masuk kolam renang yang ada kat hotel tu ( ayat tak nak kalah), yang baru jer tukar air, dia turun jer, garenti kuning dan hitam air tu..

  • ade sorang minah ni pulak kan, giler pemalas, nama je anak dara, tapi memasakk tak pandai, baju sendiri pon suruh mak lagi yang basuhkan..umur tu dah 21 tahun, tapi tak reti-reti..mak dia pulak kan, manjakan sangat anak dia tu, tak bagi buat kerja2 rumah, suruh je baring atas katil tuh..huh, kalau aku kan, tak bagi anak aku macam tu.. ( sambil menyandar atas kerusi malas )


  • eee...bajet bagus je bos aku ni..suruh itu suruh ini, dia tak buat apa2..dia tahu nak marah jer..kau rasa bengang tak? semalam sound aku malas buat kerja, weih, aku buat jer kerja, dia yang tak nampak..huh, menyampah..dia tu tahu duk atas kerusi dalam office, bawah ekon, lepas tu datang kat kite nak marah2 dan tuduh2.. ( membebel sambil potong kuku )



jap, sape kiter ni nak menilai seseorang? sape kite ni nak meng'aibkan orang? sape kite ni nak bukak pekung di dada orang? dan sape kite ni nak bajet bagus je? tolong jawab...kompius babe!! jap, nak bagi hadiah..

sumber



ini cermin ajaib! sila tengok di cermin ni, dan perhatikan dulu diri kita ni..sempurna kah kita nak mengata orang lain? sempurnakah kita untuk menilai orang lain? sempurnakah kita untuk berkata seperti di atas? ye, aku tak sempurna, dan kita semua sama ok?



- aku buat entry ini bukan untuk tujukan kepada sesape pon, jangan terasa hati..kita semua sama. dan tak salah kalau saling mengingati, rite? wake up lah wahai manusia!!!sama2 kita ingat mengingati...


"jangan mencari kelemahan orang lain , lebih baik mencari kelebihan orang lain"




6 comments:

K's Khairah said...

guddd..entry yg bagOs ! xde mnusia yg smpurna d dnia nih..sume ad klebihan n klemahan masing2. :D

yAyA_LuRvE said...

yup..setuju 150%...nobody is perfect..

annenyss said...

mirror mirror on the wall. singing. haha

Ayuu R'zad said...

"jangan mencari kelemahan orang lain , lebih baik mencari kelebihan orang lain"

sokong!
mudah2an kte dijalan keredhaan.

Puteri Iqa Izyan said...

hee. yap. aku setuju entri ni.

tapi tulah. kite ni manusia yg cpt tergoda dgn setan. cpt aje nk judge org. termauk lah aku. =D hehe

My MiRa said...

stop judge people sebalik nye berusaha betul kan kesilapan diri sendiri kan?

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates