Jul 18, 2011

Alhamdulillah, aku masih lagi bernyawa.

Alhamduilllah, aku masih bernyawa..itu lah tajuk entry aku kali ini yaaa...aku bersyukur sangat..
aku masih boleh meneruskan kehidupan sebagai hambaMU sehingga sekarang, aku boleh meneruskan kehidupan sebagai anak kepada ibu bapa aku sehingga sekarang..



mesti korang pelik kan kenapa aku tetiba buat entry macam ni...ok, pertama sekali, kita patut bersyukur kepada ALLAH sebab kita masih boleh meneruskan kehidupan ni sehingga saat ini..dan kedua, ada kisah sedih di sebalik entry ini...



ok, setelah aku habis sekolah, dan SPM..aku dan kawan2 semua mestilah dah berpisah, masing2 bawa haluan masing2 kan. hanya beberapa orang je aku selalu berhubung, itu pon yang rapat dengan aku..so, yang lain memang aku tak dengar khabar langsung...




di pendekkan cerita, aku terjumpa  la kawan lama aku di satu tempat iaitu tempat dia bekerja..dia terkejut dan tak percaya tengok aku..aku pun pelik gak kan dengan dia tu..dia datang kat aku dan bertanya.



- "syam ke ni? lama tak nampak..sorry lah, aku dengar kau dah meninggal lah, kemalangan.betul..tu yang aku terkejut je bila tengok kau.."




sedih hati aku ni bila dengar camtu, kalau korang pon sama kan? dan selang beberapa hari lagi, aku terjumpa yang lain, diorang pun cakap camtu, dengar aku dah meninggal dunia. dan ramai jugak yang cakap camtu..sape tak sedih kan, dan mungkin ini boleh buat aku selalu ingatkan tentang kematian..



sumber
" jangan hanya  mendengar khabar angin, tolong lah selidik dahulu "



8 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

huh. sampai mcm tu sekali berita pasal kau? *speechless*

cik mot said...

takutnyer bila orang ingt kita dh meninggal..ssbb tula sebelum apa2 kene selidik betul2 dulu kan?

Ayuu R'zad said...

tergumam -.-

betul, wajib ingat mati.
kita makin dekat :')

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

sapa la yg dok buat cerita tu..

haish..

sabar je la..

farah hairuddin said...

ada ke org cmtu sudin??sedih gle...xpe2...diorg tu katak bwh tempurung sbb x baca blog tentang2 ni..hehe.

annenyss said...

takziah. bahahaha

yAyA_LuRvE said...

ha? sgt bhaye la dgr rumours je.... saba ye syam.... Alhamdulillah.... u'll still alive..... :)

arabella said...

isk..sapelaa sebar berite mcm tu..

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates