Mar 2, 2011

masalah seorang pelajar..korang ada tak?


bila disebut atau dipanggil pelajar, korang mesti dah tahu dan boleh bayangkan bagaimane caranye kan?
kreativiti korang akan dapat membayangkan pelajar ni..adakah nerd? atau biasa-biasa..ikut pengalaman hidup masing-masing kan..

sumber

setiap pelajar mesti mempunyai masalah, tak kire lah pelajar tu dari sekolah rendah, menengah, universiti atau sekolah buta huruf..manusia kan, mesti tak lari dari masalah, lari la ke gua sekali pun, masalah tetap muncul, lau lari ke gua, masalah nak makan pulak...


ok, aku nak senaraikan serba sedikit masalah pelajar yang aku pernah lalui atau korang pon same je ngan aku.....



1- malas bangun pagi tuk mandi..sejukk...rela je tak mandi dan terus ke sekolah..( ni bukan pegalaman aku ok..hahaha.)
2- berkenan kat kasut canggih yang kawan pakai, tapi mak ayah tak nak belikan.
3- malas buat keje sekolah atau assignment bila cuti.. cuti nak enjoy, bukan nak buat semua tu!!!!
4- bila duk di perantaun lame-lame, teringat nak balik ke kampung, tapiiiiii..bajet tak cukup...
5- awal sem, makan tomyam ayam, telur bungkus, ayam masak halia, tapi  dah nak tengah atau hujung sem, hanya maggie atau pizza maggie menjadi pojaan hatiku..
6- mase sekolah, teramat malas untuk ke tempat perhimpunan, sebab kene dengar cikgu membebel dan berdiri lame..
7- masalah dengan cikgu atau lecturer yang garang, takut nak ke kelas, nanti kene marah..hahaha


ok, korang same tak ngan aku? kecuali yang no.1 ok..aku bagi 7 je masalah, aku nak tahu korang ade masalah same ngan aku tak...tapi, ade jugak pelajar yang buat masalah, membuli kawan, lawan cikgu atau lecturer dan memang banyak gile lagi..


masalah tak de, pergi cari masalah, masalah ade baru nak elak dari masalah..ok, ape pulak masalah korang? ce citer ce citer...

chaw!!
salam


3 comments:

annenyss said...

point no 4,typo . haha

no 6 tepat sekali . miahaha

Ayuni said...

hikhik, xde mslh sgt kecuali ngan org yg ske mengutuk org dlm FB, hm, nie assnment sye, kalau sudi komenlah...http://ladygreen3011-ayuni.blogspot.com/2011/03/oh-word-on-street-what-nice-experience.html

tulips etu chinta.. said...

same sgt !

HAHA!

sbb xna dgr cg mmbebel . .

rela tido tgh brdiri tuh . .

hua3

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates