Mar 22, 2011

ada orang yang lagi susah daripada kita..bersyukurlah..

" kenapa aku ni ditakdirkan hidup susah? makan tak cukup, duit selalu tak cukup"




ade ke yang cakap camtu? kena la bersyukur kan? jangan la sedih dengan hidup kita sendiri..susah ke ape ke, kena la jugak bersyukur..kita rasa hidup kita susah, tapi ade lagi yang hidup susah daripada kita.. bersyukur dengan hidup kita sendiri, jangan merungut.tapi, berusaha untuk memajukan hidup kita lebih elok.. aku bukan nak jadi ustaz, aku tak layak, tapi kita sama-sama mengingati lebih elok kan..




ada keluarga yang memang susah sangat tapi dia boleh hidup dengan bahagia..bayangkan dengan rm70 dia perlu menampung keluarganya yang seramai 7beranak selama seminggu..dia ini, ibu tunggal, anak oku, dan ramai lagi anaknya yang masih belajar..




ada juga rumah yang anaknya Oku, ibunya lumpuh, dan bapanya kurang sihat, terpakse la jugak kuatkan hati tuk bekerja bagi menampung keluarganya...ya Allah, sesungguhnya Engkau tahu segala-galanya...
ini antara gambar yang diambil sewaktu event convoy car for charity











serius, bila aku berada di sana, aku boleh rasa derita yang mereka rasa..sama-sama kita menolong saudara seagama kita dan bersyukur dengan hidup kita sendiri...





8 comments:

annenyss said...

insaf :')

AfiQ said...

tergambar kesedihan n kekosongan yg diorang rasa dlm gambar2 tu.. thanks sebab mengingatkan..

Wan Hafisah Collection's said...

saya rasa apa yang anda lihat itu sbb saya antara salah seorang nya.. dulu.

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

huhu..bersyukur lah dengan apa yang kita ada..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

sekarang gua sedar

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

tersinggah lagi

Solihin Zubir said...

aku mudah sebak bila tgok org2 tak berkemampuan..

comeseefirst said...

berat mata memandang,berat lagi bahu yang memikulnya,syukurlah. alhamdulillah..

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates