Feb 13, 2011

menyambut hari kekasih?

 A : Bro, kejap je mase berlalu kan? dah bulan 2 kite ni..
 B : A'ah, eh, kau tahu tak ape yang penting pada bulan ni?
 A : Mesti aku ingat beb, aku dari akhir bulan lepas lagi dah ingat pasal ni..
 B : Wah, kau ni bagus la, tak ku sangke la..ok2, ape sangat yang kau tengah tunggu pada bulan ni?
 A : oh, aku dari bulan lepas lagi dah simpan duit tuk bagi hadiah kat awek aku, sempena hari kekasih ni.
 B : Oh, hari kekasih ea? best ea sambut hari tu sampai kau tunggu dari bulan lepas lagi?
 A : Mesti la beb, aku dah bikin perancangan yang baik punye, tengok wayang, dinner sama-sama.
 B : Kasihan pulak aku kat kau ni, kau ingat hari kekasih pada 14 Februari lagi dari hari kelahiran kekasih ALLAH, Nabi Muhammad S.A.W pada 15 Februari tahun ini bersamaan 12 Rabiulawal 1432 hijrah.



adakah korang pernah dengar dialog di atas?
sekarang ni, ramai yang lebih ingat untuk menyambut valentine lagi daripade menyambut Maulidur Rasul..
Hari Valentine dah terang-terang memang haram untuk kite umat islam menyambutnye, tapi ade lagi ke di antara kite yang menyambutnye?


Pada tahun ini, meh la kite sama-sama ingat-mengingati antara sesame kite supaya tiada lagi yang menyambutnya. lebih baik menyambut hari Maulidur Rasul, bagi sama-sama mengenangkan pengorbanan baginda dan memperingati hari kelahiran kekasih ALLAH ini..

sumber

Dialog di atas tiada kena mengena dengan sesiapa sekali pun..


7 comments:

.:padie_eyla:. said...

skop otak untuk hari kekasih dikecilkan. -.- rasul dilupakan. umat islammmm skrg...

aNnE said...

sambut maulud ~

Solihin Zubir said...

Salam Maulidur Rasul 1432H!
Sama2lah kita memperbanyakkan selawat ke atas junjungan besar Nabi kita SAW..
moga2 beroleh syafaat di akhirat kelak.. InsyaAllah...

Hishyamuddin said...

@.:padie_eyla:.

haaa..betol sgt tu..

Hishyamuddin said...

@aNnE

salam maulud.. :-)

Hishyamuddin said...

@Solihin Zubir

insyaALLAH, sama2 lah kita.:-)

Shahril @ eddy_duyung said...

Bagus sangat..kwn sokong dgn penuh komitmen..syabas..

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates