Jan 21, 2011

hantu dimalam jumaat?

malam jumaat..
ape yang korang pikir dan terpikir bile tibe malam jumaat ni?
aku kompom dan yakin sekali ramai yang pikir malam jumaat ni menakutkan,
kalau tanye budak-budak lagi la..
jawapannye, malam jumaat ade hantuuuuu...




tengok, dia nak gi main mane ntah tu, tak boleh nak duk diam ke?
time kecik-kecik dulu, asal je malam jumaat, memang rase seram-seram sejuk je.
kepala ke depan je, tak nak pandang belakang, takut nampak hantu.



kalau nak tido, gi tandas awal-awal, nanti memalam buta, memang la tak ke tandas jewabnye sebab takut
terserempak..yela kan, mane la tau kot-kot, nak bukak je pintu tandas tu, ade kaunter depan pintu, dan
rilex je dia melontarkan kata-kata..

"ye bang, 20sen sekali masuk ye bang, lau mandi 50sen"

hantu pon pandai bisnes beb..nak cari duit, sebab barang sekarang dah naik harga..tak pe, tu nama nye usaha.
tak la macam si toyol, masuk rumah orang, cari barang nak amik.


agak-agak, lau toyol masuk merompak, dia bawak lampu suluh tak? yelakan, takkan pulak nak bukak lampu, nanti tak pasal-pasal tuan rumah sedar dari mimpi yang indah..dan mungkin juga ada toyol yang main amik je barang tuk tuan dia, bagi je kat tuan dia, kena marah.

"wei hijau buncit, ko ni dah la pendek, hijau, botak, bodoh pulak tu, yang ko pergi curi pampers anak dia kenape? ko nak perli aku ke sebab tak kawen-kawen lagi"


bermacam-macam cara dan kaedah jugak yang aku dengar tuk melihat dan jumpe ngan makhluk ni, tapi tak yah nak jelaskan la, sebab tu sume mungkin amat mengarut..gile ape nak tengok makhluk ni, mahu terkencing lau nampak, terus pengsan dan koma 14hari..aku tak nak weiii...



sume duk cakap malam jumaat ni memang amat ngeri dan ade hantu merayau-rayau, tapi kenape tak cakap dan hebahkan yang malam jumaat ni malam untuk kite kuatkan iman kite?

malam jumaat ni la antare malam yang elok untuk kite bace yassin, solat hajat dan buat amal yang lain kan?
dan bukan antare malam yang kite patut berkurung di rumah dan hanye berselimut sebab takut hantu.

ok, aku ngaku, aku pon takut jugak hantu, dan ade gak caye yang malam jumaat amat ngeri, jom kite tukar daripade takutkan hantu tu kepada takutkan tuhan dan keluar dari selimut tu untuk beramal ibadah..


aku tak la sempurna lam sume perkara ni, cume nak ingat mengingati...takutkan mati lagi dari hantu ok?
jike aku ade salah, sile betulkan...



Lihat tiga titik hitam di tengah2 selama 10 saat dan selepas itu cuba kamu lihat ke dinding. Anda pasti terpaku, kagum dan naik bulu roma. Subhanallah!
 
 
setinggi-tinggi penghargaan buat google image...
ok
chaw!!
salam 


15 comments:

aNnE said...

hantu mana hantu..haha

tu lah,mindset dah terbalik..hahaha

hawiz said...

hahaa...mcm2 tol!!..kih2

ninym said...

peh semangat den,,bukak2 blog je nmpk pcong..dah mlm2..haha

Hishyamuddin said...

@ninym

keh3..jgn takut..hehehe

ijatnuar87 said...

hehehe...orang kater hantu akan kaco orang yang lemah semangat jek & yg cakap besar...jadi kiter elakkan dari buat 2 perkara tu..amacam?jadi?hehehe

Hishyamuddin said...

@ijatnuar87

hahha..jadi2,,btol, lau ckp bsr, kompom dia dtg..haha

sissyira said...

salam

tersilap masuk,,,,


kecut perut bila 1st picture hantu yang kuar....huhuhu

hyazz said...

dah tua2 gini...memang sriau gak ler... kecik2 lu xkuar rumah langsung..takut nyer pasal... dah ler jmban kat luar rumah...kg la katakan...ahakksss

Ayuni said...

hikhik, slalau stereotype camtu....

Hishyamuddin said...

@sissyira

keh3...rilex ah..hehhee

shamsiah shamsuddin said...

malam jumaat ke ade hantu je?
ari2 lain hantu cuti ke?
hmm nak share la..
kat UKM setiap hari ade satu bas tepat jam 11 malam akan berhenti di setiap bustop dalam ukm tuk amik hantu2 tuk balik ke tempat mereka..
korang percaya tak?
pernah dgr tak?

Mimie said...

Mok takut hantu tak??

Hishyamuddin said...

@shamsiah shamsuddin

waaa..bia betul.berani pl driver bas tu..ish,..

Hishyamuddin said...

@Mimie

xtakut, cume hantu yg tkutkan i..hahaha

shamsiah shamsuddin said...

haah..mg ade driver khas yang bawa bas tu..da n setiap malam bas tu akan berhenti di setiap bustop kolej n pickup "mereka" .
so scary kan bile dgr tapi tu la yang sebenarnya..

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates