Dec 3, 2010

Jeles, Cemburu, Sakit hati, Kedekut dan egois

haaaa..hebat kan tajuk entry aku yang ni?
sebelum tu, korang gi jalan-jalan la jap blog ijat ni ea
Ke blog Ijat.. 
sebab dia yang tag aku tuk jawab soalan ni..

ok, da pergi kan?
sekarang aku nak jawab semua soalan nye..


1)sila beri pendapat anda tentang JELES, CEMBURU, SAKIT HATI, KEDEKUT dan EGOIS...



 Jeles dan Cemburu
 

bagi pendapat aku, jeles ni atau maksud dalam bahasa melayu nye cemburu ni terjadi antara 2 individu atau pun lebih yang datangnye daripada hati. Ok, contohnye antare pasangan, bile pakwe tengok makwe dia tu rapat je ngan mamat ni, memang sah-sah rase panas je lam ati tu kan, nampak besar kecik besar kecik je mamat tu, ikut hati nak je belasah.

 
 contohnye lagi, bila kite sebagai blogger ni, tengok blog blogger lain cantik sangat dan ramai yang suke, tiba-tiba ade la perasaan jeles nak buat jugak ( jeles tuk kebaikan ok), dan secara otomatiknye kite akan berusaha tuk mencantikkan lagi blog kite.
betol tak?heheheh



Sakit Hati


 
pendapat aku, sakit hati ni datang bile ade individu lain buat kite tak puas hati.

"ea, aku sakit hati la dengan si abu tu( bukan nama sebenar) dia selalu jek kutuk aku berblogging ni"

tu antare dialog bila mane sakit hati terpaut dihati ni..cewwahh..hehehe
ok, bila ade kawan korang duk kutuk minat korang berblogging ni. ape korang rase?
marah kan?haaa..sakit hati la tu...



Kedekut   
Kedekut ni pulak ialah bila mane individu tu sayang sangat dengan harta bende tu dan tak bagi sape-sape pun nak pinjam.
contoh, Haji Bakhlil..hahaha. kedekut kan watak tu lam citer tu, bagi sedekah pun 10sen je, 
dengan alasan, budak-budak tak boleh pegang duit banyak-banyak.


Si kedekut ni biasa nye kreatif orang nye, sebabnye dia boleh simpan barangnya di mane-mane je,
bawah bantal pun boleh simpan duit, janji tak de orang tau dan orang tak leh pinjam. 
dalam poket kosong je..tapi bawah bantal?hahaha


  




Egois
  Ego? bukan ego yang moto tu ok, ni ego perangai manusia.
Biasa nye orang ego ni memang dibenci gile sebab individu ni perasan yang dia sentiasa bagus,
lebih kurang cam poyo la kan,
dia je yang betul, dia je yang hebat, dia je yang bijak, tak nak dengar cakap orang lain dan tak nak ngaku kalah,
weiii, tak de yang sempurna atas muke bumi ni, tak yah nak tunjuk ego la,
elok lau kita rendah diri, maksud aku dengar dulu pendapat orang lain,
jangan jadi "bodoh sombong"

ok, ni je pendapat aku pasal soalan-soalan diatas tu, betol atau tak, aku tak jamin,hehehe





aku tag 3 orang tuk jawab soalan-soalan ni,
so, aku juga tag kat korang sume,hehehe,
maksudnye korang sume yang mane rasa cam ade idea je nak jawab soklan ni, 
silakan..


ok, kalau ade salah dan silap,
tolong tegur aku ok...


sumber gambar : google

Chaw, 
Salam  




15 comments:

Ayuni said...

best nye roomateku dyba kne tag.....

ijatnuar87 said...

ahaks...kedekut tu cam pengalamn sendri jek,hehehe...

Hishyamuddin said...

ayuni : u pun di tag..hehhee

ijat: haha, xde pnglmn lagi nih..hak3

ijatnuar87 said...

ahaks...kalu xberpengalaman xper,hehehe

farah hairuddin said...

ermmmm...perluke nk bezakan sume ni?cm sme je.

Hishyamuddin said...

ijat : hahaha.kawe xsusuk pitih bowoh batal..hehehe

Farah : andainya anda rasa perlu, maka perlu lah ia..hehee

ijatnuar87 said...

heheheh...susuk beg duit jah kang...
doh tu susuk maner deh?

aNnE said...

JELES+CEMBURU+SAKIT HATI+KEDEKUT+EGOIS=:)

buat equation boleh?hahaha

Hishyamuddin said...

ijat : hok tu kena susuk, takut keno curi ko demo..hak3

anne : boleh la anne, anne buat je anne..nanti jwpn anne gitaw ok??hahhahahaa

ijatnuar87 said...

ahaks...xdop nk curi la...kawe simpang dlm bantal,jadi payoh la nk seluk tgn nk curi,hehehe

NOOR FATIN said...

semuanya patut kita elakkan.. hehe

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

antara jeles..cemburu,sakit hati,kedekut dan egois nie mmg suma di atas adalah mende yg paling i mencikk...

tp i paling mencik org yg egois..huh..tp ada org yg suka layan org yg egois..manusia nie pelbagai..that why lh mcm2 jenis sikap keluar..apa2 pun..kebalkan diri..be yourself..:)

entry nie sgt best..

Redbloodsnow said...

tunang aku jenis yg penjeles tahap major taw. kekadang bengang gak aku...hahaha

farah hairuddin said...

hahaha..ape-ape la..xperlu kot rsenye...Jeles, Cemburu, Sakit hati, Kedekut dan egois ini semua pon xbest!

dyba said...

HUHU... siap jugak akhirnyerrr...
thnx tags!!

http://sweetdyba.blogspot.com/2010/12/penyakit-hati.html

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates