Dec 2, 2010

cinta itu manis?

manis ke cinte tu?
adakah semanis gula-gula?
atau pun gula pasir?
ye!!memang manis bagi yang merasainya. betol tak?



bila mane pasangan berkata "abang akan bersama sayang je, tak kire mase susah atau pun senang"
waaa..terasa macam badan ni terapung je, duk atas awan ke aku ni? macam dalam cerita dragon ball.







manisnye la cinta ni bila mana dapat datting dengan pasangan ni kan?
ok, ambik la tempat yang baik punye, duk bawah pokok dan bersaksikan bulan-bulan dan bintang..
ayat-ayat cinta dilafazkan dengan penuh romantik dan ikhlas dari hati kata nya..
oh indahnya!!
tiba-tiba bunyik "pruuutt" dati si pakwe..hahahhah.malu kot,
makwe : tak pe bang, tak kisah pun, boleh hidu..





TAPI

 
manis ke cinta bila semua ni diterbalikkan? dengan bahasa senangnye, hati dah berubah.
haaa...baru la tahu langit ni tinggi ke rendah..
bila mana kamu dan pasangan kamu pergi berdatting di bawah pokok bersaksikan cahaya bulan purnama, pasangan kamu mengatakan yang ade satu perkara yang penting tuk bagitahu kamu.
baru je duduk sama-sama, kamu berdua bisu tanpa sepatah kata, tak tahu ape yang nak dikatakn dan kamu hanya menunggu pasangan kamu yang mulakan.


tiba-tiba kamu terlepas "pruuutt",
pasangan kamu ketika tu akan tutup hidung, da tak seperti dulu, bukan sebab kamu makan petai ataupun durian..

dan pada ketika itu, pasangan kamu bangun dan bagitahu,

"kita dah tak sesuai!!kita putus, anggap la cinta kita ni sejarah silam"

  
pade mase tu baru kita tahu maniskah cinta itu.
pada mase tu jugak la korang akan teringat kenangan silam,
ingat kembali kata-katanya
"abang akan bersama sayang je, tak kire mase susah atau pun senang"

sekarang, kamu bersedih keseorangan, tapi dia? bergembira dengan pasangan nya yang lain.
ada dia pedulikan kamu? dulu kamu nangis, air mata kamu, dia yang lapkan, sekarang?
 
 
 
kesimpulannya, cinta tak selalunya manis.
entry aku kali ni amat jiwang la..hehehehe
aku tak tau la kalau bagi korang lain kan,
cume kene la ingat, hidup kita ni umpama roda, kejap happy dan sedih..
setuju?
 
 
sunber gambar: google
Ok, 
Chaw!!
Salam.. 
 


29 comments:

Amirah Adnan said...

haha..time bercintan cintun semuanye indah..pastu da lame sket mule la hangen ntah pape..kan2..:p

Mimie said...

ni mesti mok ni ngah jiwang.sabar eyh mok?

saff'sWords said...

Fenomena bila bercinta: Kalau hati dah syg, semuanya indah belaka. Nanti dh clash, ahha., menangis tak berlaguuuu :)

auzz said...

waa, abg ni mmg jiwang la..nmpak cm pro perempuan je..hehe.tp bgs la tu,realiti ttap realiti.xkn jd fantasi..kn3!

AiDa AzRyN said...

bila dah dilamun cinta... sampaikan pakwe kentut pun dah tak heran.. yang busuk jadi wangi... haha... btol tak?:P

Hishyamuddin said...

amirah : betol2..hahah..mule la serba xkena..eh,yeke?hehehe

mimie : mlm2 ni boring, dgr lagu je, tibe2 dpt idea ni..

saff : hahaha..baru la tau maniskah cinta itu?hehehehe

auzz : pro prmpuan?hohohoho..itu lah dia, realiti tetap realiti..

cacing said...

fuh sekali baca la... meleleh hingus cacing ni... baru putus cinta ke bro??

Hishyamuddin said...

aida : hahah..betol3..

cacing : sampai melelh?ish3..
xde la, idea yg jiwang ni tibe2 dtg..huhu

aLya said...

betol2..cinta tak selalu indah :-)

Syafiq Rosli said...

manis bila kita betul2 mendapat cinta sejati..:)

tNie said...

hahahaha..sOkong3..^_^

cikunit said...

jiwang sudinnn

ijatnuar87 said...

ahaks...mmg taching maching la...tp btol la tu...time bercinta,sumer indah,biler dah bis manis cinta tu,sumer hampeh...

saya afi. said...

heheh. nice entry. part prruuut tu yg plg stuju :D

zalizalu said...

hahaha.. macam2... adess.... cinta oh cinta T_T

Cikgu Fikri said...

TIME BERCINTA MMG INDAH..
BLER DH CLASH?
kDG2 jd gaduh...
huhuhu..
anyway, follow ur blog.. :)

fifianggun said...

hi tuan runmah juge,,,fifianggun datang melawat,,,tercari2 mana chatbox awak?hihihi,,,

mizmizza said...

sangat setuju statement d atas..hehe
bkn semua yg dtg dr cinta 2 manis =D
BEWARE!!!

fifianggun said...

mana jerit sini?xjumpe pon!!!ayoyoyo,,nk jerit jugakk!!!

ARIFFDA said...

tumpang komen...org yg minta putus mudah berkata2...bgaiman ngan org yg diputuskan....musti sedih kaw2... akceli nk bgtau saya dtg melawat ni..hihi

yaya said...

Cinta masa remaja tak kekal. Budak lagi dan tak matang. Elok kahwin dengan pilihan mak ayah je. Kan? ;)

Kebetulan aku pun buat entry pasal cinta gak hari ni.

nama.aku.lynn said...

cintaa..manis ke???
susah gak nk jawab..
cinta yg betol dikatakan manis tu mcm mn agak2 nye ye?=)

eqbalzack said...

manis dan kadang2 boleh jd racun...

hans said...

cinta itu manis
sangat seronok
tapi apabila terlampau cinta
manis bertukar menjadi terlampau manis dan memberi kesan pada kehidupan kita
manis bertukar menjadi racun
jadi, pandailah kita mengawalnya jika mahu cinta itu sentiasa manis tanpa bertukar menjadi racun

P/S : Review Filem Ngangkung & Berapa Kutipan Filem 2 Alam? RM39.9 Juta Kah?

HonEyBuNNy said...

betul2...suka entry neh....cinta xsemua indah n wangi..kdg2 derita jugak.hehe

Luffy said...

bese bro..haha..semua benda indah time kapel..angau2 lembu gitu..hehe

Nyssa Nuar said...

betol3...aku pernah merasai kesakitan itu sehingga takut untuk bercinta lagi sehingga ke hari ini....

L said...

salam, follo u, follo me back yarh =)

farah hairuddin said...

jiwang2!!!hehehe..sakit ati wooo ptus cnta~

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates