Nov 30, 2010

Kenapa nak menghukum saya?saya tak salah.

Saya tak bersalah.
Kenapa perlu menghukum saya?
Kenapa perlu menghina saya?
Saya tak bersalah.






Kenapa ramai tak suka saya?
saya sudah hilang harga diri,
saya malu nak berkawan,
saya malu nak ke sekolah,
macam mana saya nak teruskan hidup?










Kenapa nak menghina saya?
kawan-kawan selalu ejek saya,
tak de yang nak berkawan dengan saya.
ni bukan salah saya.





saya selalu cemburu,
bila melihat orang lain bahagia dengan ayah dan ibu mereka,
mereka makan sama-sama,
mereka keluar berjalan-jalan,
tapi kenapa saya tak boleh nak merasai?
saya tak salah.






(monolog dalaman daripada anak hasil perhubungan luar nikah)






tidak ke kite semua sedih bile mendengar monolog tu?
bayangkan kalau kite di tempat mereka, apa yang kita rasa kecuali sedih,
dan mungkin juge kite  pun akan menanyakan soalan itu.



jadi, fikirlah dahulu akibat sebelum terlanjur.
aku tak tujukan kepada sape-sape, harap maaf.
aku hanya nak ingat-mengingati sesama manusia.
bukan niat untuk menghina tapi untuk sama-sama sedar





jom,sama-sama kite dengar lagu ni..( kalau berpacaran )








jadi sama-sama la pikir ok.
ni bukan versi cikgu shidah ok..hahaha
ok, korang rasa ape yang dikatakan dalam lagu ni betul ke?
betul sangat kan.....

ok,chaw!!
salam


15 comments:

Mimie said...

isk janganlah buat kalau xnak baby.kesian baby2 sekarang.kang mayat baby tu pegi menghantui baru taw.kan?

Hishyamuddin said...

haaa..betol2..
tapi mslhnye cik setan ni suke hasut kite sume..hohoho

akubiomed said...

Ini pesanan seorang cina tua kepada saya. Biarlah orang hina kita seburuk manapun tetapi hati mahu ikhlas dan tuhan ada

DiaUmaiNiNaz said...

haha , kalau berpacaran lirik tu memang best...Dinaz pn ada entri ttg ni..

Hishyamuddin said...

akubioed : betol, yg penting hati kene ikhlas dan tuhan selalu ada dgn kita..setuju..

dia :best kan..hahaha..ok,pergi sane

Cik Moon said...

jgn menghukum anak.. dia tak bersalah.. yg bersalah dan perlu dihukum ialah.. lelaki dan wanita yg x menggunakan akal dan fikiran..dan menolak ketepi agama..

EzzEddin said...

@cik moon
setuju sangat tuh, memang nak bagitau macam u..

aNnE said...

like ds 1:)

hamzah ian said...

erm.. semua orang salah..

nama.aku.lynn said...

akibat tlampau2 layan cintaa sgt..padahnyaa..haiiilaa..
konklusi:cinta after kawin lg slmt!=)

MS ~SARANG HAE~ said...

konklusinya ^^ kita kene pandai jaga diri :) ingat keluarga yang ada at belakang ^^

Jeely jelly said...

ha ! betol2... mmg bagus tol lagu tu.... jikalau berdua akulah ketiga.. huhu... cik setan sungguh !

Nurhidayah Bahari said...

;( dorang xsalah...mak bapak dorang yang salah...

KimiCnoL said...

lagu best..hehe
JOM BACE ENTRY BARU
"1.Underground Nasyid??"

FiZ said...

tak patut...tak patut...apa yg diorg bt tu...

lagu tu...amat tepat skli...

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates