Sep 9, 2010

CintA hinGGa HuJunG NyaWa..

Pada satu hari, zul membuka facebook nya dan dia tengok yang dia mempunyai 1 friend request. Dia tengok orang yang add nya itu seorang gadis, lawa dan putih orang nya.
Jadi, dia pon dengan gembira nya berkenalan lah dengan awek itu.
Awek itu bernama Hana.

Semakin lama mereka berkenalan semakin rapat hubungan mereka. Daripada chatting dalam facebook, berganjak pula ke talifon.
Semakin hari mereka rasa yang mereka antara pasangan paling bahagia.
Zul amat terkejut bila hana meminta untuk jadi teman wanita nya, sebelum ni pun hana banyak kali cakap yang dia suka kan zul.

Oleh kerana Zul tidak mahu tergesa-gesa, dia pun meminta tempoh untuk memberi keputusan.
hari demi hari mereka bersama. Yang anehnya mereka belum pun lagi "couple" tetapi dah bagi kata-kata romantik.

Setiap hari Zul memikirkan tentang Hana, sama ada nak jadikan teman wanita atau tidak. Zul seorang yang pelik, dia amat cerewet dalam memilih teman ni, lebih-lebih lagi teman hidup.

Setelah berfikir dengan matang nya dan pada tanggal 01 March 2010 iaitu setelah hampir 7 bulan mereka berkenalan, Zul akhirnya berkeputusan untuk jadikan Hana sebagai teman wanita nya. Zul memberitahu Hana, dan Hana gembira sekali.

Hari demi hari mereka berbahagia. Tangan masing-masing tak lepas daripada bermesej dan bercakap talifon.
Semakin hari hubungan mereka semakin serius. Walaupun jarak antara Zul dan Hana amat jauh, iaitu Zul tinggal di Johor, manakala Hana tinggal di Kelantan, tetapi Zul amat setia dan berharap Hana pun sama.

Hampir 7 bulan hubungan mereka, hubungan mereka sudah tidak seperti dulu.
Ada saja yang tidak puas hati dan nak bergaduh.
Bagi Zul, dia rela menyerah kalah dan sedia meminta maaf dengan Hana walaupun bukan salahnya.
Zul amat lah sayangkan Hana, dia berharap Hana pun sama.

Hati Zul makin retak hari demi hari kerana sudah lebih 3 kali Hana minta "clash" daripada nya.
Tetapi bagi Zul itu semua bukan lah halangan untuk dia tidak meneruskan hubungan dengan Hana lagi. Dia memujuk Hana dengan penuh kasih sayang bila Hana buat hal.

Hubungan mereka sekarang penuh dengan dugaan. Kejap mereka bergaduh dan kejap seperti biasa. Zul selalu memberi nasihat kepada Hana kerana dia tahu yang kekasih hati nya itu, seorang yang lemah semangat. Zul berdoa dan berharap cinta sejati nya itu kekal sampai ke akhirat.

Namun, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua.
Satu detik yang meremukkan hati Zul bila Hana sekali lagi minta 'clash', iaitu di malam hari raya.
dia seperti sudah tiada semangat dan lemah, tetapi dia masih memujuk kekasih hati nya itu.

Ketika itu juga, Zul sedang 'online' facebook.
Dia terbaca komen yang menghancurkan jiwa nya.
komen itu jelas menunjukkan Hana iaitu kekasih hati nya itu, ada orang lain.
Tetapi, Zul tak mudah melatah, dia bertanyakan pasal itu pada Hana.
Hana tidak sekali-kali mengaku.

Sehingga lah Zul sendiri beranikan diri bertanya hal ni pada kawan sekelasnya sendiri.
Dengan penjelasan kawan Hana itu, hati Zul hancur.
Kawan Hana itu, tidak tahu langsung pasa hubungan Hana dengan Zul.
Tetapi, Hana sudah lama 'couple' dengan kawan sekelas Hana itu.
Hana telah menjalankan hubungan dengan lelaki lain daripada bulan 11 lagi iaitu ketika Zul masih bersama Hana.



Sampai nya hati Hana curang di belakang nya.
Sedangkan Hana selalu berpesan supaya Zul setia kepada nya dan juga Hana pernah berjanji untuk sehidup semati.

Hati Zul hancur dan perasaan nya sungguh sedih.
Tetapi, kasih sayang Zul kepada Hana terlampau tebal.
Zul hanya memaafkan Hana begitu saja dan ingin mengambil Hana sebagai teman nya lagi.

Begitu kuat cinta Zul pada Hana. Zul memujuk Hana supaya mimilih diri nya lagi untuk jadi teman lelaki nya.
Tetapi sayang, pada malam itu baru Hana kenal dan faham cinta suci Zul kepada nya.
Hana berjanji tidak akan memainkan perasaan lelaki lagi. Dan Zul harus menerima keputusan Hana untuk memilih jalan setia dengan teman lelaki baru nya dan bukannya Zul.

Zul pasrah dengan apa yang terjadi. Kerana bagi nya itu adalah ketentuan ALLAH S.W.T
untuk dia melepaskan Hana.
Hana bahagia dengan pilihan baru nya itu, tetapi Zul tetap menunggu Hana pulang ke sisi nya.

Sehingga lah pada suatu hari, Hana menerima panggilan talifon daripada kawan Zul yang mengatakan Zul sudah meninggal dunia.
Hana terpaku, dan baru sekarang dia ingat kata-kata Zul untuk jadikan nya teman hidup sehingga dia meninggal dunia.

Dia baru sedar yang cinta Zul kepada nya ialah cinta suci yang ikhlas datang dari hati. Dia baru sedar yang permintaan itu adalah permintaan terakhir arwah untuk sekali lagi bahagia bersama nya sebelum arwah meninggalkan semua nya yang disayangi di atas dunia ni.

Menangis tiada kesudahan, Zul meninggalkan nya dengan hati yang sedih dan cinta Zul kepada nya tidak pernah hilang. Bagi Zul, dia hanya mahukan orang yang disayangi nya itu bahagia selalu.

Oleh itu, tolong la setia dengan yang satu dan jangan sesekali korang fikir tentang yang negatif je pasal teman korang. Selidik dulu baru boleh nak menghukum.
jangan tunggu nasi menjadi bubur..
"selagi korang mempunyai teman hidup yang amat baik bagi korang, hargai lah dia kerana apabila korang melepaskan nya, tidak mungkin lagi korang dapat yang sebaik itu"

Angan-angan Zul yg musnah



8 comments:

Mimie said...

kesian nyer kat Zul.woo.Saya sayang sayang saya.

Hishyamuddin said...

hehehe...bagus2..tq sbb sudi bace,,

miss ladies said...

kesiannye zul.. tp skg susah dah nak carik sesetie macam zul.. huhu

Hishyamuddin said...

huhu,tau xpe..
mmg susah gile da skrng ni..

M y M y said...

teringat kat kawan baik saya skrg...dlu teman lelaki skrg dah jadi bestfriend..mungkin jodoh sbgai kwan lebih kekal..

Hishyamuddin said...

mymy : humm..kita hanya merancang...

azHa said...

sedeynyeeee. hmm. sebab tu lah kita kena pandai hargai orang. jangan tau mainkan aje.

Hishyamuddin said...

azha : betol3...huhu

Instagram

Yang Dihormati


Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates